onsdag 20 augusti 2008

Jordens mittpunkt

Samtal med 40-talistkvinna:
40-talistkvinnan: Och nu när hösten kommer skulle man egentligen göra något nytt. Härligt att inte jobba längre och behöva passa en massa tider.
Jag: Ja, det finns ju mycket kul man kan göra på fritiden. Medborgarskolans katalog kom häromda’n och där är massor med roliga kurser.
40-talistkvinnan: Ja, jag ska nog hitta något som passar som handen i handsken för mig. Men jag bestämmer själv vad.
Jag: Ja, jo, absolut. Eh… ja, jag ska gå på körsång.
40-talistkvinnan: Nej, verkligen inte! Det passar mig inte alls!
Jag: Ja…eh…nej men alltså, jag har anmält mig till det och tycker det ska bli jätteroligt.
40-talistkvinnan: Jaja, men det passar inte mig. Man måste väl få tycka vad man vill!
Läs annat om , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

helt underbar blogg! fortsätt så! =)

fyrtiotalistrasist sa...

tack mika! Du får gärna skicka in egna bidrag så publicerar jag dem:)

 
Elegant de BlogMundi